annahallin

Mossa och Shopping

Allmänt Permalink3
På tisdagen gav vi oss iväg till Finna som ligger ute mot Skeppsmalen. Där bor min mor och far:) Vi gick till skogen efter en god lunch för att leta efter mossa till mitt adventsfat!! Det blev en skön stund i skogen..



Ännu mer bilder....och jättefin mossa har jag nu:)))
Vi hittade även kantareller!!!



Fina Sofia:)



Till middag fick vi blodbröd och fläsk...underbart gott. Sara fick biff med stekt lök...
Mycket läsa bok, slappa i soffan och sen på kvällen blev det kortspel (31) innan vi gick till "gästis" för att sova.



Onsdagmorgon lämnar vi Simon i Finna och vi brudar drar till Umeå en sväng för att shoppa loss!! En jättemysig dag med både den ena och andra kassen:) Flickorna hittade kläder för Jul:)
Vi åt Suschi till lunch,MUMS!!



Hann med och storhandla på Kvantum och skjutsa hem Sofia och alla kassar till Moliden innan jag och Sara åkte ner till Bjästa för att se division 1 hockey. KB65-Njurunda 1-0. Simon hade haft träning och sedan varit med Andrea och David till matchen började. Matchen var sådär...men de vann!! De leder serien och har vunnit alla matcher utom en!! Det var många utvisningar, en gång så var det tre KB-spelare i båset samtidigt:) Så du ser Malin, det är inte bara Micke som kan....



Senare på kvällen så blev familjen fulltalig då Sofia hämtat hem Manolito som varit hos Ingrid och Rune och Leif kom med flygtaxin vi 22-tiden. Han jobbar idag, och Sofia är i stan och tränar Core med Jennelie. De ska på fest i kväll och jag har fått äran att hämta dem...gääsp.
Sara pysslar med en bok om sig själv de gör på svenskan och Simon spelar innebandy i hallen eller ser på fotboll på TV:n.

Jag ska ta en promenad nu, lite frisk luft skadar aldrig:)
#1 - - Mamma:

Det var riktigt mysigt att få ha er här,vi har nu varit och köpt pären sen ska vi packa för en liten tripp till storstan.Puss och kram.

#2 - - Mimmi:

Vilka mysiga dagar ni haft. Jag ska på Olles ikväll och äta gott och förhoppningsvis se Modo vinna.

#3 - - Andrea:

Vi hade en mysig stund efter hockey räningen och hockey matchen:) Vi tackar mormor & morfar för maten.

Till top