annahallin

28 MARS LITE SKOJ

Allmänt Permalink4
Jaha...då var det lördag och jag ska ut på mitt sista nattpass ikväll=) Sedan har jag en kväll kvar imorgon innan hemresan hägrar på måndag.
Min familj ska visst städa i dag! Vilken utmärkt idé. Det får mig att tänka på att jag ska ta och beställa fönsterputs när jag kommer hem, nu när vårsolen börjar skina så där otäkt på fönstren....ni vet....!

Pratade med mannen (den äldre) i mitt liv i 33 min på Skypen igårkväll, klockrent! Helt fantastiskt och jag är skyldig Henrik ett stort tack! Om jag hade ringt hade det kostat 160 kr och om Leif hade ringt ca 200 kr..!! Men nu var det gratis!

Om ni läst kommentaren från Isabelle igår så förstår ni att jag nu måste gottgöra denna fadäs...=( Till mitt försvar så får jag säga att eftersom vi inte firade dig eller har firat ännu så försvann du bara från mitt huvud...men förlåt!! GRATTIS i efterskott på 21-årsdagen Isabelle! När jag ändå håller på så får jag väl ta David oxå som fyllde 19 den 16:e mars, Grattis David i efterskott! Hoppas jag inte glömt någon nu...puh!

Tänkte muntra upp alla tråkmånsar där hemma i Sverige...=)
Fick ett oemotståndligt bra tips av syrran igår, en mycket använbart sådant..speciellt till en sån partypingla som jag...!

Krogtips för kvinnor och en liten vink för män...
När en kvinna står där i baren och softar med ett glas vin och det kommer
fram en sån där kladdig karljävel som inte vill ge sig, då ska hon bara se karln i ögonen
och lugnt säga:
 -Du, jag tycker du ska flytta till Gävle!
 -Varför det?, frågar han säkert förvånat.
 -För där behöver dom en bock som ingen tänder på!!

Visst var den bra! Hi hi, jo jag vet att jag inte har sådär klockren humor, men min äldsta dotter och jag förstår varandra(och min syster)!

Här kommer en annan lite goding.....


Bara nästan...

En liten försagd kontorist var förskräckligt rädd för chefen och en dag när han kände sig dålig och hans kamrat föreslog att han skulle gå hem sa han: 
- Inte kan jag göra det. Chefen skulle ge mig sparken. 
- Var inte dum nu, sa kompisen. Han är inte här i dag så han märker inget. 
Motvilligt gick kontoristen till slut hem och när han kom fram såg han genom ett fönster hur chefen lidelsefullt kysste hans fru. 
Han sprang tillbaka till kontoret, rusade in till vännen och skrek: 
- Du är just en fin kompis som ger mig såna råd! Han tog mig nästan på bar gärning!

Eller vad sägs om denna...


Sovmorgon...

Efter ett besök hos doktorn kommer Pär hem till frugan och berättar om doktorns tunga besked: Pär har bara 24 timmar kvar att leva. 
Medan han torkar bort hennes tårar ber han om att få älska med henne. Naturligtvis vill hon och de älskar passionerat. 
Sex timmar senare piper han: 
- Älskling, nu har jag bara 18 timmar kvar att leva. Vi kan väl älska igen? 
Den goda hustrun samtycker och de börjar tumla runt i sänghalmen igen. 
Senare, när Pär ska gå och lägga sig inser han att nu är det bara åtta timmar kvar. Han knackar sin fru på axeln och säger: 
- Min lilla duva? Snälla? Bara en gång till innan jag dör. 
Hon går med på det men somnar snart av utmattning. 

Men den envisa maken hör hur klockan tickar inom honom. 

Han bökar och vänder sig tills han bara har fyra timmar kvar att leva. 
Han väcker henne och ber: 
- Snäääälla! Kan vi inte...? 
Då fräser frugan: 
- Jag måste upp i morgon. Det måste inte du! 


Man slutar inte att förvånas över hur vi kvinnor kan hantera alla livets svåra stunder..!

Eller vad sägs om den här sista lilla tankeställaren....den som gapar över mycket...

Där går gränsen...

På Finlands-båten ser en man i baren en mycket tilldragande kvinna. 

Henne ska jag ha, tänker han. 

Han kallar till sig servitören och säger att han ska servera henne ett glas champagne av ädlaste sort. 
- Och glöm inte att hälsa från mej, jag heter Brynolf. 
Servitören häller upp ett glas champagne, överräcker det till kvinnan och säger att det är med hälsningar från mannen i den röda kavajen som heter Brynolf. 

Kvinnan tar upp en penna och skriver något på en servett som hon ber servitören överlämna till mannen. 
Brynolf läser på servetten: 
"Ska jag mottaga champagnen måste du ha en Ferrari i garaget, 10 miljoner på banken och 20 centimeter i brallorna." 
Brynolf skriver tillbaka på en servett: 
"I mitt garage står en röd Ferrari och en vit Jagga XJ 12. 

På mitt bankkonto finns över 100 miljoner. Men aldrig i livet att jag förkortar min stolthet med 7 centimeter för din skull. Men låt dig väl smaka av champagnen!"



Nu får det vara nog med det roliga! Hoppas ni får en skön lördag, jag ska som vanligt inte göra många knop...:-)


Ni glömmer väl inte att ställa fram klockan  en timme tillgodo med andra ord=) Känns skönt så här inför sista natten....
Och till sist en liten hälsning till mor och far, de borde kunde läsa detta nu efter att ha att fått Internet installerat idag!Puss, puss på er<3<3!!




#1 - - Syster Yster:

Tja!

Vad jag vet så förlorar vi väl en timma eller? Nu har vi varit och fikat och ätit smörgåstårta. Mums! Ingegerd hälsar och tackar så mycket för presenten. Maj och Stefan kom också. Träffade också en kusin till Annica och Susanne som heter Mikael och är gift med Carola som gick på Änget (67:a) du vet säkert vem hon är. Det var riktigt trevligt, många goa tanter. En hade varit på Parken och svängt sina lurviga, fyller 80 om en månad. Kul med roliga historier. Bra idé.

#2 - - Sofia, din dotter you know.:

Du kunde ju alltid ha grattat eveline och emmelie?

Haha och ja bra historier, dom jag förstod vill säga.

Ske be pappa ta en titt på bilden du lagt ut på honom, han var även i tidningen idag;)

Ha det bra!

#3 - - mamma:

du ar värst! det här är ju jätte kul. jag kommer att bli pofs, tror du inte? din far har suttit vid datorn idag för första gången idag, jag tänkte knäppa ett kort på honom, men jag avstod.puss och kram.

#4 - - Isabelle:

Tack Anna. Det var inte meningen att ge dig så mycket dåligt samvete, bara lite. Skönt att komma hem nu förstår jag....

Till top