annahallin

Fullans Rulle...

Allmänt Permalink0
Jobbade natt mitt sista arbetspass, natten mot tisdagen, sedan sov jag nog lite för länge....med tanke på att jag skulle sova nästa natt.....
Jag klev iallafall upp vid två och packade ihop, tog en taxi till flygbussen som tog mig till Solo, Stavangers flygplats och började min resa hemåt....skulle precis som när jag åkte ner till Stavanger övernatta i Oslo ute på Ahus så jag tog mig dit, satt nån timme vid datorn och gick huttrandes (svinkallt) till huset där jag skulle bo. Försökte fånga de fantastiskt vackra träden på bild, men det var inte helt lätt då man höll på att frysa ihjäl....



Väl inne visade det sig att nån skruvat ner elementet i rummet jag skulle sova i så det var inte mer än 14-15 grader där, så i kombination av kyla och att jag vänt på dygnet, blev det inte många timmars sömn...
Upp och hoppa 04.30 för att ta bussen till flygtåget, men när jag kom till busshållplatsen visade det sig att bussen som jag skulle åka med inte gick (trots att jag kollat på nätet kvällen innan)...så det fick bli taxi....

Hemmavid på tisdagen så var Sofia på Bio med Pelle, Leif och Simon på hockeyträning och sedan följde Simon Leif på innebandyn, Sara var hemma och softa...

Maken hämtade mig på flyget och släppte av mig på kvantum för en snabb handling....där träffade jag Heléne, Peter och Elias, och även mor och far som kom in för att träffa mig:))

Hem ljuva hem...krama barnen och hunden, packa upp, fixa fram Tacos (som Sara förberett), äta middag, sedan till puben för att duka inför nyårsfirandet...
Hem och se hockey...Maria och Micke stanna (och Emmelie), och Lennart, Pelle, Arne, Anna-Maria,Jennelie, Alva, och Elin kom oxå. Pelle var redan hos oss..så det var fullt hus....som vanligt...:))

En del såg på hockeyn....



Och andra fika kladdkaka....



Trevligt men tröttsamt...och som vanligt så tog vi oss inte i säng trots att gästerna gått hem.....

Men nu är det nya friska tag...ska packa ihop lite nu för att ta oss till skolans isbana för traditionell hockeyturnering:)
Vi brukar alltid vara här nere på isen men den har spruckit så mkt och det har varit för kallt för att spola så vi spelar på skolan iställlet...

Vill passa på att gratulera Inger som fyller år idag, GRATTIS INGER PÅ FÖDELSEDAGEN!!! Och till er alla andra vill jag önska GOTT NYTT ÅR!!!
Till top