annahallin

Norafjärden

Allmänt Permalink1
En gång per år har vi som tradition att åka till Kickis stuga i Norafjärden. En fantastisk idyll i vår vackra skärgård, där kollegor från dagvården samlas för att umgås och äta kräftor. Numera är vi två stycken som sagt upp oss från Ö-viks sjukhus och vi håller tummarna att vi fortsättningsvis oxå får vara med på dessa sammankomster.
Vi börjar med välkomstdrink och reflektioner över livet som sådant, Malin hade skrivit en dikt till var och en av oss och det dök upp lite tårar i våra ögon....



Kicki hade gjort en fantastisk tunnbrödrulle med rökt lax och wasabi, fantastiskt gott.
När vi satt där och njöt av varandras sällskap så började det att regna paket över Ellenor och jag. Det var Ellenors sista dag på jobbet och jag hade fyllt 40. Fick en jättefin självvattnade eva solo kruka som en kollega fick för sig att jag inte ville ha, men jag  tycker den var jättefin. Jag fick även ett fint snö smycke med bokstaven a!




Lena hade överträffat sig själv och gjort Ernst kräftor......helt sjukt gott med hembakat bröd med ajvar relish och tre olika dippsåser till . Kräftorna som marinerats i lime, vitlök och chili värmdes upp och smakade helt gudomligt.
Till det hade vi goda ostar och Malins goda västerbottenspaj med ruccola. MUMS!



Några snapsar för de som inte körde blev det oxå och sen var det dags för tipsslinga!!



Ellenor som är stor älskare av Stigs design fick bla en bok med hans olika designer och i köksskåpen hos Kicki finns det några godbitar, favoriten ser ni här:)



Många tokiga upptåg blev det och jag kan säga att vissa buskar var mer eftertraktade än vissa....




På grund av viss omständigheter och att jag vill försäkra mig om att jag kanske får vara med nästa år oxå, så har jag inga bilder på resterande aktiviteter....bastu med nakenbad. Det var helt klart kallaste året men de flesta doppade sig modigt ändå.
Malin och jag avvek vid midnatt, motvilligt men nödvändigt!

TACK! För god mat, fina presenter, trevligt sällskap och all KÄRLEK!
#1 - - Åsa Lind.:

Vad mysigt!!! Synd att jag slutade för sååå länge sedan, 9 år är det nu 4 september sen jag började på IVA. Tiden går...Vad ska Ellenor göra??? Nyfiken.

Till top