annahallin

TISDAG 28 APRIL

Allmänt Permalink1
Hej alla kända och godkända!
Varje gång man kommer hem efter att ha legat borta på jobb så uppskattar man verkligen att vara hemma...men man blir oxå  varse vad mycket det är att pyssla med här hemma.....jag har legat i som attan idag!
Bäddat rent, tvättat, dammsugit, gjort räkningar, suttit  i telefon och fixat tider för tandläkaren, klippning och fönsterputsning, gått med Manolito och stapplat ved och gjort en massa annat smått och gott. Nu håller jag på med middagsmaten, Sofia ska snart med bussen till stan (dansträning) och jag och Leif ska iväg på gympan. Efter det så åker jag till stan och handlar och hämtar Sofia.
Tycker att mitt liv har varit fyllt av "ledsama händelser" de senaste dagarna så tänkte att jag skulle muntra upp er och mig själv med lite roligheter:


Livets faror. Mamman försöker förmana sin 17-åriga dotter för livets faror: - Vad gör du om du blir antastad av en man en mörk kväll på en mörk gata? - Jag skulle kvickt dra ner byxorna på honom och lika kvickt dra upp min kjol... - Är du från vettet, flicka lilla? - Nej, vem tror du springer fortast, en karl med byxorna nerdragna eller en flicka med uppdragen kjol...

Apropå kommunalarbetare. En man var ute och gick på stan en dag.  Då såg han två gubbar som uppförde sig väldigt underligt.  Den ena gick och grävde ett hål i marken, och den andra gick efter och fyllde på med jord. "Vad håller ni på med?" frågade mannen. "Vi är trädplanterare, och egentligen skall vi vara tre stycken, men han som stoppar ner träden är sjuk idag..."

Taget är taget. Polisen: -Kan jag få se ert körkort? -Nej, nu får det vara nog. Ni tog ju mitt körkort förra veckan. Hur många körkort tror ni att jag har?

Att få valuta för pengarna. Det var en kille som gick till tatuerare och bad att få en 100 kronors sedel tatuerad på det allra heligaste. - Varför vill du det, frågade tatueraren. - Jo jag har tre skäl. För det första så gillar jag att hålla i en hundralapp. För det andra så gillar jag att se pengar växa, och för det tredje så vill jag kunna ge frugan en hundralapp då och då.

Ja jag vet....de var sådär.....

Sedan en bild som jag tog i Norge, av någon anledning så tänkte jag på min svåger Micke då jag tog bilden, känns som det finns en marknad för däck i Sykkylven.



Undrar om det finns någonstans där man kan mäta djupet i däckmönstret?
På tal om bildäck så har mina föräldrar köpt en ny bil idag, man får gratulera!!
#1 - - Syster Yster:

God morgon!

Ännu en härlig dag. Norrmannen kör nog bara bil i strålande solsken får jag hoppas. Ni har ju också köpt bil så jag får gratulera er också. hahaha

Till top